Zespół ds. Etyki i Praw Pacjenta
Zadania Zespołu ds. Etyki i Praw Pacjenta obejmują:
- zapewnienie ochrony praw pacjentów zgodnie z przepisami Ustawy o prawach pacjenta,
-
pomoc w rozwiązywaniu problemów natury etycznej pracowników, pacjentów i ich rodzin oraz w relacjach pacjent/opiekun
prawny pacjenta, a osobą wykonującą zawód medyczny,
-
dialog w przypadku zaistnienia konfliktów natury moralnej i etycznej wśród pracowników i pacjentów w celu
znalezienia optymalnego rozwiązania,
- upowszechnianie wiedzy dotyczącej zasad etycznego postępowania w medycynie i opiece zdrowotnej,
- prowadzenie dokumentacji pracy Zespołu ds. Etyki,
-
reagowanie na zgłaszane przypadki nieprzestrzegania obowiązującego w Szpitalu Kodeksu Etyki, Kodeksu Etyki
Lekarskiej, Kodeksu Etyki Pielęgniarki i Położnej, Kodeksu Etyki Zawodowej Psychologa bądź Kodeksu Etyki innych grup
zawodowych,
- wdrażanie zasad rozwiązywania zagadnień natury etycznej,
- opracowanie i wdrażanie sposobu rozwiązywania zagadnień,
- zapewnianie informacji o możliwości kontaktu pacjentów i zatrudnionych z Zespołem ds. Etyki i Praw Pacjenta,
-
rozwiązywanie problemów natury etycznej u osób zatrudnionych w Szpitalu oraz u pacjentów podczas hospitalizacji,
- udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące interpretacji obowiązujących kodeksów etycznych,
- podejmowanie działań w celu popularyzacji zasad kodeksów.
Zespół ds. Etyki i Praw Pacjenta opracowuje plan zadań na rok i przedstawia raporty p.o. Pełnomocnika ds. Systemów
Zarządzania Jakością i Akredytacji Filii w Ełku. Zespół spotyka się przynajmniej 2 razy do roku.
Kontakt z Zespołem
Zgłaszanie wniosków do rozstrzygnięcia przez Zespół ds. Etyki może odbywać się przez:
- Zgłoszenie pocztą elektroniczną na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Zgłoszenie pisemne przez sekretariat szpitala w zaklejonej kopercie zaadresowanej do Zespołu ds. Etyki.
-
W przypadkach szczególnych możliwe będzie bezpośrednie zgłoszenie się do Zespołu ds. Etyki (po wcześniejszym
uzgodnieniu terminu drogą listowną lub elektroniczną).
Co powinien zawierać wniosek?
- imię i nazwisko osoby zgłaszającej wniosek,
- telefon kontaktowy oraz adres e-mail wnioskodawcy,
- adres wnioskodawcy (jeżeli odpowiedź ma być w postaci tradycyjnej formy listowej),
- opis problemu etycznie wątpliwego.
Zgłoszenia anonimowe lub wnioski niespełniające powyższych warunków nie będą rozpatrywane.