Ułatwienia dostępu

Skip to main content

Zespół ds. Etyki Praw Pacjenta

Zespół ds. Etyki i Praw Pacjenta

Zadania Zespołu ds. Etyki i Praw Pacjenta obejmują:

  • zapewnienie ochrony praw pacjentów zgodnie z przepisami Ustawy o prawach pacjenta,
  • pomoc w rozwiązywaniu problemów natury etycznej pracowników, pacjentów i ich rodzin oraz w relacjach pacjent/opiekun prawny pacjenta, a osobą wykonującą zawód medyczny,
  • dialog w przypadku zaistnienia konfliktów natury moralnej i etycznej wśród pracowników i pacjentów w celu znalezienia optymalnego rozwiązania,
  • upowszechnianie wiedzy dotyczącej zasad etycznego postępowania w medycynie i opiece zdrowotnej,
  • prowadzenie dokumentacji pracy Zespołu ds. Etyki,
  • reagowanie na zgłaszane przypadki nieprzestrzegania obowiązującego w Szpitalu Kodeksu Etyki, Kodeksu Etyki Lekarskiej, Kodeksu Etyki Pielęgniarki i Położnej, Kodeksu Etyki Zawodowej Psychologa bądź Kodeksu Etyki innych grup zawodowych,
  • wdrażanie zasad rozwiązywania zagadnień natury etycznej,
  • opracowanie i wdrażanie sposobu rozwiązywania zagadnień,
  • zapewnianie informacji o możliwości kontaktu pacjentów i zatrudnionych z Zespołem ds. Etyki i Praw Pacjenta,
  • rozwiązywanie problemów natury etycznej u osób zatrudnionych w Szpitalu oraz u pacjentów podczas hospitalizacji,
  • udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące interpretacji obowiązujących kodeksów etycznych,
  • podejmowanie działań w celu popularyzacji zasad kodeksów.

Zespół ds. Etyki i Praw Pacjenta opracowuje plan zadań na rok i przedstawia raporty p.o. Pełnomocnika ds. Systemów Zarządzania Jakością i Akredytacji Filii w Ełku. Zespół spotyka się przynajmniej 2 razy do roku.

Kontakt z Zespołem

Zgłaszanie wniosków do rozstrzygnięcia przez Zespół ds. Etyki może odbywać się przez:

  1. Zgłoszenie pocztą elektroniczną na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  2. Zgłoszenie pisemne przez sekretariat szpitala w zaklejonej kopercie zaadresowanej do Zespołu ds. Etyki.
  3. W przypadkach szczególnych możliwe będzie bezpośrednie zgłoszenie się do Zespołu ds. Etyki (po wcześniejszym uzgodnieniu terminu drogą listowną lub elektroniczną).

Co powinien zawierać wniosek?

  • imię i nazwisko osoby zgłaszającej wniosek,
  • telefon kontaktowy oraz adres e-mail wnioskodawcy,
  • adres wnioskodawcy (jeżeli odpowiedź ma być w postaci tradycyjnej formy listowej),
  • opis problemu etycznie wątpliwego.

Zgłoszenia anonimowe lub wnioski niespełniające powyższych warunków nie będą rozpatrywane.